Pismo do wojewody wydłużające o 30 dni uzupełnienie wniosku o decyzję lokalizacyjną dla lotniska
Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek 10 lutego br. poinformował, że Wojewoda Mazowiecki zwrócił do uzupełnienia wniosek o decyzję lokalizacyjną dla planowanej inwestycji. Jak mówił wówczas, CPK miała na to 60 dni.
"Spółka CPK złożyła pismo do wojewody mazowieckiego o przedłużenie terminu uzupełnienia wniosku o decyzję lokalizacyjną dla lotniska o 30 dni" - odpowiedziało w poniedziałek na pytanie PAP biuro prasowe CPK.
Wniosek o decyzję lokalizacyjną dla lotniska spółka CPK złożyła do Wojewody Mazowieckiego w październiku ub.r. W listopadzie ub.r. spółka zakładała, że istnieje możliwość pozyskania decyzji lokalizacyjnej w pierwszym kwartale 2024 r. Jej uzyskanie miało pozwolić na złożenie wniosku o pozwolenie na budowę lotniska.
Pod koniec października ub.r. rząd przyjął Program Wieloletni, który zapewniał finansowanie projektu CPK do 2030 r. w wysokości 155 mld zł. Miało to pozwolić na kontynuację projektowania, wykup nieruchomości i realizację robót budowlanych.
Na początku kwietnia br. spółka CPK poinformowała, że przekazała do Biura Pełnomocnika ds. CPK raporty z wewnętrznych audytów części lotniskowej, kolejowej, marketingowej, finansowej, Programu Dobrowolnych Nabyć, Programu Społeczno–Gospodarczego i z zakresu HR. W Biurze Pełnomocnika ds. CPK trwa ich analiza.
Z kolei pod koniec marca br. CPK przekazało, że z powodu braku ofert spółka nie rozstrzygnęła przetargu na audyt finansowy. Zdecydowano, że audyt będzie kontynuowany siłami spółki, Biura Pełnomocnika ds. CPK oraz przy wykorzystaniu zewnętrznych konsultantów.
Spółka wydłużyła terminy składania ofert w innych trwających przetargach: na audyt kolejowy do 24 kwietnia, marketingowy do 25 kwietnia, dotyczący innych projektów do 29 kwietnia i na lotniskowy do 30 kwietnia.
Spółka CPK została powołana do przygotowania i realizacji Programu wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego, obejmującego m.in. budowę nowego lotniska centralnego dla Polski oraz inwestycji towarzyszących - m.in. linii kolejowych, dróg ekspresowych i autostrad.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które powinny umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa. (PAP)
autorka: Aneta Oksiuta
aop/ drag/